24 Temmuz 2008 Perşembe

22 Temmuz 2008 Salı

Sabah, akşamdan aldığımız ders sonucu ( dağda güneş yoksa hava soğuk olur ) öğlen saatine kadar bekliyoruz.  Sabah nehirde elimizi yüzümüzü yıkamayı hayal ederken yemek kabımızı bile soğuk su yüzünden yıkayamadık:)

Bizim bu hareketimize karşılık 30 dakika sonra 6-7 yaşından başlayan ve onlarca gencin oluşturduğu gruplar köprümüzün altından rafting yapmaya başladılar, harikaydı. Normalde iki yetişkinin yan yana oturduğu yere bu gençler 4 kişi sığıyorlardı vs vs …

Daha sonra öğlen güneş tepedeyken yola koyulduk. Yol büyüleyici bir hal aldı. Etrafımızda biblo gibi evler,  kartpostal gibi manzaralar derken bir baktık ki fotoğraf çekmekten pedal çeviremiyoruz ve güneşin sıcağı bizi etkiliyor.

Hemen hızla toplandık yokuşları çıkmaya başladık. Tek bir inişin olmadığı bu yol etrafın güzelliği sayesinde oldukça eğlenceli geçti. İrtifa arttıkça hava ve özellikle gölgedeki sıcaklık çok düştü. 10 derecenin altına düşen sıcaklıklarda hemen İzlanda için getirdiğimiz uzun kolluklarımızı rüzgar  geçirmez kıyafetlerimizi giyindik. Tam bitti dediğimiz vakitlerde yeni bir tepenin ve tırmanışın olması bizi biraz yıpratır gibi oldu.

Tam bu sırada yolun kenarında gördüğümüz karlar bizi kendimize getirdi:) Temmuz ayının sonunda karların arasında bisiklete biniyorduk, üşüyorduk.

Ve tam o sırada Saint Bernard (bilindiği gibi can kurtaran bir köpek türüdür) köyüne ulaştık… Ve canımızı kurtacak iki maket köpek dışında bir köpek göremedik…

KOCAMAN motivasyon arttırıcı çikolata ile enerji depolayıp… Fransa sınırına adım attık…

Sınır sadece 2 adet bayrağın yan yana durmasından ve Avrupa Birliği sembolünün altında "France" yazan bir tabeladan ibaretti …

İşte güzel iniş zamanı. Pedal çevirmeden 30 km ve buz gibi sogukta daha da giyindik… Dağların dibine indik ve yine sıcak hava …

Arkamıza baktığımızda "nereden nereye" dedik ve gülümsedik… Artık Alp Dağları arkamızda kalmıştı ve biz FRANSA'daydık… bakalım bu akşam nerde yatacağız?